Wednesday, May 8, 2013

Az alapanyag, majd a "termés"

A papírbrikett egy lehetséges alapanyaga lehet pl. az irodai iratmegsemmisítő tartalma. 
Nekem - a helyi OTP jóvoltából - zsákszámra van belőle, ráadásul egy ismerősöm az ügyészségen dolgozik és már kilátásba helyezte, hogy onnan is lesz bőven.
Na de lássuk, hogy is néz ki valójában:

A vékony csíkokra szelt irodai papír 1-2 nap alatt prímán szétázik, utána már nem nehéz 'felturmixolni'.
Tegnap mázlim volt: jókora zápor vonult el fölöttünk. Cselekedtem is iziben; gyorsan kiürítettem a 200 literes vashordót + 2 műanyag 60 literest és a csatorna alá téve szinte percek alatt tele is lett mind.
 Már csak annyi dolgom volt, hogy belerakjak kb. két zsák papírt, aztán pihi...

És most lássuk, hogy néz ki a művelet végén:


A szárításhoz csináltam egy 1x1m-es tálcát 8-as betonvasból és csibedrótból. Így a kész briketteket jól körbejárja szél és gyorsabban is szárad. 
 Talán feltűnt, hogy a jobb szélső darab sötét szürke, a többi világosabb. Ennek az oka egy 'titkos' adalék: a papír darálásakor közzé szórtam egy kis fa forgácsot is. ( a szélsőből véletlenül kimaradt...)
Ettől egyrészt jobban ég, másrészt kevesebb lesz a hamuja.

No comments:

Post a Comment